دلایل رتبه بد در گوگل

دلایل رتبه بد در گوگل

دلایل رتبه بد در گوگل

گوگل برای رتبه دهی به سایت ها در عبارت های کلیدی مختلف 200 سیگنال و گزینه را در نظر میگیرد و سپس اقدام به رتبه دهی به سایت ها میکند اما ممکن است سایتی حتی با وجود محتوا و صفحات خوب رتبه خوبی برای عبارت و کلمه کلیدی مورد نظر خود دریافت نکند؛ در مطالب قبلی دلایل و علت های ایندکس نشدن صفحات در گوگل توضیح داده شد، در این مطلب از کاسپریا، دلایل دریافت رتبه بد در گوگل توضیح داده خواهد شد.

 

تازه تاسیس بودن سایت

در چند مطلب قبلی درباره سندباکس گوگل گفته شد که سایت های تازه تاسیس که چند ده روز از تاسیس و طراحی آنها گذشته است تا سه الی شش ماه رتبه خوبی حتی با وجود محتوای خوب دریافت نخواهد کرد و علت آن ارزیابی سایت و جلوگیری از دریافت رتبه سریع و گسترش سایت های اسپم و تبلیغاتی است. پس اگر سایتی تازه تاسیس باشد در این مدت سه الی چهار ماه بهتر است اقدام به بروزرسانی دائم سایت و افزایش محتوای آن نمایند.

سندباکس گوگل و دریافت رتبه بد

 

نداشتن صفحات و محتوای باکیفیت

علت بعدی و بسیار کلیدی رتبه بد در گوگل نداشتن صفحات با کیفیت است. منظور از صفحات و محتوای با کیفیت در سئو در بهینه سازی سایت محتوایی است که کاملا مرتبط با موضوع سایت بوده و اطلاعات کامل و مفیدی به کاربر ارائه میدهد. گوگل این امکان را دارد که محتوای و صفحات سایت را تک تک بررسی و ارزیابی کند یا حتی آن را با محتوای و صفحات دیگر سایت ها مقایسه نماید و چناچه محتوا سایت بی کیفیت، خیلی کوتاه، تبلیغاتی و اسپم شناخته شود به هیچ عنوان رتبه خوبی دریافت نخواهد کرد و یا از نتایج جستجو حذف خواهد شد. از اصول تهیه و نوشتن صفحات با کیفیت، ارائه اطلاعات کامل به کاربر، گرامر و سبک نوشتاری صحیح، رفرنس و اشاره به دیگر صفحات مرتبط با لینک کردن میتوان اشاره داشت.

 

طراحی سایت بد

طراحی سایت تاثیر مستقیم بر روی رتبه سایت در گوگل دارد. در مطالب قبلی از ویژگی های طراحی سایت بد و اهمیت کدنویسی قالب سایت در سئو و بهینه سازی توصیح داده شد. کدنویسی صحیح قالب سایت باعث درک بهتر گوگل از سایت شما شده و در رتبه سایت مؤثر است، همچنین سرعت لود و بارگذاری سایت نیز یکی از ملاک های گوگل برای رتبه دهی به سایت است و سایت های کندتر رتبه پایین تری دریافت خواهند کرد؛ و این دو مورد یعنی کدنویسی قالب سایت و سرعت لود و بارگذازی مربوط به فرایند طراحی سایت و راه اندازی آن است. و بعد اینکه سرور سایت و در دسترس بودن آن هم نقش مؤثری در رتبه سایت دارد، به این معنی که در صورتی که سایت شما به دلیل مشکل سرور دائما از دسترس خارج باشد، گوگل امکان بررسی سایت شما را نخواهد داشت و سایت شما به صفحات عقب تر تغییر مکان داده شده یا پس از مدتی با ادامه قطعی های سرور، از نتایج جستجو حذف خواهد شد.

ویژگی های طراحی سایت بد

اهمیت کدنویسی قالب سایت در سئو

 

نداشتن بک لینک

و مورد بعدی که در رتبه بد در گوگل مؤثر است نداشتن بک لینک های خوب است. بک لینک به معنی لینک های است که دیگران به سایت شما ایجاد میکنند. هر بک لینک یک رای به سایت شما بوده و در رتبه سایت بسیار مؤثر است. اما در مورد بک لینک باید به دو مورد توجه ویژه داشت، اولی نامی است که دیگران سایت را لینک میکنند و دومی موضوع سایت دیگران و ارتباط آن با سایت شما است. نام بک لینک از این جهت مهم است که اگر شخصی سایت را با نام “خرید گل رز” لینک کند برای گوگل به این معنی است که “این سایت در مورد خریدن گل رز است” و اگر به اشتباه سایت شما با نام “خرید” لینک شود از نظر گوگل می تواند شامل مواردی مانند “خرید لپ تاپ” یا “خرید موبایل” و یا بسیاری موارد دیگر باشد، پس بک لینک ها باید با عبارت کلیدی مورد نظر شما لینک شوند که البته بستگی به شخص مقابل دارد و تاحدودی از دسترس خارج است. و دومین مورد که بسیار اهمیت دارد موضوع سایت لینک کننده است؛ به این معنی که اگر سایت با عبارت “خرید گل رز” توسط یک سایت در مورد گل و گیاه لینک شود بسیار مؤثرتر از لینک از سایتی است که با موضوع تکنولوژی فعالیت میکند.

 

جریمه شدن توسط گوگل

خرید بک لینک، استفاده از عبارت های کلیدی به صورت بی رویه و غیر طبیعی، صفحات تبلیغاتی و اینگونه موارد از دلایل جریمه توسط گوگل و کاهش و افت رتبه سایت است. در مطالب قبلی کاسپریا، دلایل جریمه شدن توسط گوگل توضیح داده شده است که در لینک زیر میتوانید مطالعه کنید.

دلایل و علت های جریمه شدن و کاهش رتبه توسط گوگل