اهمیت پشتیبانی پس از طراحی سایت

اهمیت پشتیبانی پس از طراحی سایت

یکی از موارد مهم در هنگام سفارش طراحی سایت، بررسی میزان و مدت پشتیبانی طراح سایت از سایت طراحی شده برای مشتری است. در این مطلب از کاسپریا به اهمیت پشتیبانی در خدمات طراحی سایت و چگونگی آن پرداخته می شود.

 

اهمیت پشتیبانی پس از طراحی سایت توسط طراح

زمانی که مشتری قصد طراحی سایت داشته باشد، برای شخص مشتری بسیار مهم است که پس از پرداخت هزینه در صورت ایجاد مشکل در سایت مانند از دسترس خارج شدن سایت، نقص فنی در امکانات، هماهنگ نبودن با مرورگرهای مختلف، هک شدن سایت و اینگونه موارد شخص طراح سایت از مشتری پشتیبانی به عمل آورده و مشکل را در سریع ترین زمان ممکن بدون هزینه رفع کند؛ و البته پشتیبانی پس از طراحی سایت فقط به معنی رفع نقص های احتمالی در سایت طراحی شده نیست بلکه به معنی پاسخگویی به سوالات مشتری و توسعه سایت در آینده نیز می باشد. به عنوان مثال ممکن است مشتری قصد افزودن یا ویرایش یک شماره تماس در سایت خود را داشته باشد، چگونه باید این کار را انجام دهد؟ اینجاست که پشتیبانی طراحی سایت باید پاسخگوی مشتری در کوتاه ترین زمان ممکن باشد. یا به عنوان مثالی دیگر، مشتری قصد دارد امکان پرداخت آنلاین را به سایت خود بیافزاید؟ چه کسی باید این کار را انجام دهد؟ باز هم طراح سایت. البته باید توجه داشت که پشتیبانی در طراحی سایت به معنی رفع اشکالات طراحی سایت، پاسخگویی به سوالات مشتری و افزودن امکانات جزئی است و برای افزودن امکانات وسیع تر که زمان بیشتری را نیازمند است قطعاً مشتری باید مبلغی را پرداخت نماید.

 

شیوه های پشتیبانی توسط طراح سایت

پشتیبانی در طراحی سایت معمولاً دو حالت دارد، اول پشتیبانی تلفنی و دوم پشتیبانی از طریق ایمیل (یا تیکت). در پشتیبانی به صورت تلفنی مشتری طراحی سایت با طراح سایت تماس گرفته و سوال یا درخواست خود را مطرح می کند، و در پشتیبانی از طریق ایمیل (یا تیکت) مشتری طراحی سایت از طریق ارسال ایمیل (یا پر کردن فرم پشتیبانی) سوال یا درخواست خود را مطرح می نماید. مزیت پشتیبانی تلفنی در طراحی سایت این است که مشتری به محض تماس، با طراح سایت ارتباط بر قرار کرده و پاسخ خود را دریافت خواهد کرد ولی در پشتیبانی از طریق ایمیل مشتری طراحی سایت با منتظر پاسخ طراح سایت که معمولاً در روزهای کاری به درخواست های پشتیبانی پاسخ می دهد بماند. ولی پشتیبانی از طریق ایمیل این مزیت را دارد که طراح سایت با ارسال متن کامل، عکس، فیلم یا لینک می تواند اقدام به رفع مشکلات و پاسخ گویی به مشتریان نماید.

 

پشتیبانی در طراحی سایت توسط کاسپریا

مشتریان طراحی وب سایت توسط کاسپریا، سه سال پشتیبانی کامل دریافت خواهند کرد که البته قابل تمدید است. پشتیبانی فقط شامل مشتریان طراحی وب سایت نیست بلکه دیگر خدمات مانند طراحی قالب وردپرس، تبدیل و کدنویسی طرح گرافیکی PSD به وردپرس نیز شامل پشتیبانی فنی می شوند. پشتیبانی طراحی وب سایت توسط کاسپریا هم به صورت تلفنی بوده و هم از طریق ایمیل پاسخگوی مشتریان خواهیم بود.

 

جمع بندی

اگر قصد سفارش طراحی سایت دارید از نحوه و مدت زمان پشتیبانی توسط طراح سایت باید اطمینان حاصل نمود چراکه در صورت پرداخت هزینه و وقوع مشکل در آینده، مشتری طراحی سایت یا باید سایت را رها کند و یا با هزینه ای به مراتب بیشتر کار اصلاح را به طراح سایت دیگری بسپارد.